Twombly, 1928'de Lexington, Virginia'da doğdu. Chicago White Sox'a kısa süre ev sahipliği yapan babası gibi Twombly, Sai Young'dan sonra Sai olarak biliniyordu. Babası Washington Lee Üniversitesi'nde antrenör ve spor direktörüydü. Ailesi kuzeydoğudaydı, bu yüzden sık sık Massachusetts ve Maine'ye gitti. Bununla birlikte, tarih ve özerklik duygusu ile Güney nihayetinde kimliğinin ayrılmaz bir parçası haline geldi. Twombly, genç bir çocuk, Sears Roebuck kataloğundan sipariş ettiği sanat setleri üzerinde çalıştı. Ailesi sanata olan ilgisini teşvik etti ve on iki yaşında İspanyol çağdaş sanatçı Pierre Daura ile çalışmaya başladı.
Liseden mezun olduktan sonra resmi sanat eğitimine Boston'daki Güzel Sanatlar Müzesi'nde başladı. Burada Dadaist, Kurt Schwitters ve Alberto Giacometti gibi, gerçeküstü çalışmalarla ilgilenmeye başladı. Ebeveynlerinin tavsiyesi üzerine, 1950 yılında New York'a gitmek için Washington Lee'nin yeni oluşturulan sanat programında Sanat Öğrencileri Ligi'nde okumak için bir yıl geçirdi.
Franz Kline, Jackson Pollock ve Robert Motherwell gibi sanatçılar New York galerisinde sayısız sergi açtılar ve Tuombly estetiğini figüratiften soyuta şekillendirmeye başladılar. Yakın arkadaşı ve sanatsal etkisi olan Robert Rauschenberg ile tanıştı. Rauschenberg'in desteğiyle Tuombley, Kuzey Carolina'daki Karadeniz Koleji'nde (1951-1952) çalıştı. 1952'de Twombly, Virginia Güzel Sanatlar Müzesi'nden bir bağışla İtalya ve Kuzey Afrika'ya gitti. Döndükten sonra, her iki sanatçı da 1953'te New York'taki ahırda ortak bir sergi düzenledi. Galeri Yönetmeni Eleanor Ward konuk kitabındaki yorumlar nedeniyle sergiyi açtı. Sergi, halktan düşmanca ve olumsuz bir tepkiye neden oldu. O zamanlar Tuombli'nin çalışmaları hem Rauschenberg'in resimlerinden hem de Willem de Kooning, Franz Klein ve Robert Motherwell'in tek renkli eserlerinden etkilendi.
Eserleri çoğunlukla siyah beyazdı. Bu erken çalışmalarda Avrupa seyahatlerinden esinlenilen Twombly, ilkel, ritüelist fikirler ve psikanalitik bir fetiş kavramının fikirlerini çizdi. 1953'ten 1954'e kadar Twombly orduya çekildi ve Ağustos ayında kriptograf olarak görev yaptı, Camp Gordon, Georgia yakınlarındaki ve Pentagon, Washington, DC'de. Hafta sonları, Twombly Ağustos ayında bir otel odasında tarandı, biyomorfik çizimler şöyle dedi: "O zamandan sonra her şey yolunda gidecek." Ordudayken, gerçeküstücülerin otomatik çizim tekniğini değiştirerek ışıkların arkasındaki karanlıkta kompozisyonlar yarattı. Bu "kör" çizimler, daha sonraki çalışmalarında farklı üslup motifleri haline gelen uzun, çarpık şekillere ve kıvrımlara yol açtı.
Liseden mezun olduktan sonra resmi sanat eğitimine Boston'daki Güzel Sanatlar Müzesi'nde başladı. Burada Dadaist, Kurt Schwitters ve Alberto Giacometti gibi, gerçeküstü çalışmalarla ilgilenmeye başladı. Ebeveynlerinin tavsiyesi üzerine, 1950 yılında New York'a gitmek için Washington Lee'nin yeni oluşturulan sanat programında Sanat Öğrencileri Ligi'nde okumak için bir yıl geçirdi.
Franz Kline, Jackson Pollock ve Robert Motherwell gibi sanatçılar New York galerisinde sayısız sergi açtılar ve Tuombly estetiğini figüratiften soyuta şekillendirmeye başladılar. Yakın arkadaşı ve sanatsal etkisi olan Robert Rauschenberg ile tanıştı. Rauschenberg'in desteğiyle Tuombley, Kuzey Carolina'daki Karadeniz Koleji'nde (1951-1952) çalıştı. 1952'de Twombly, Virginia Güzel Sanatlar Müzesi'nden bir bağışla İtalya ve Kuzey Afrika'ya gitti. Döndükten sonra, her iki sanatçı da 1953'te New York'taki ahırda ortak bir sergi düzenledi. Galeri Yönetmeni Eleanor Ward konuk kitabındaki yorumlar nedeniyle sergiyi açtı. Sergi, halktan düşmanca ve olumsuz bir tepkiye neden oldu. O zamanlar Tuombli'nin çalışmaları hem Rauschenberg'in resimlerinden hem de Willem de Kooning, Franz Klein ve Robert Motherwell'in tek renkli eserlerinden etkilendi.
Eserleri çoğunlukla siyah beyazdı. Bu erken çalışmalarda Avrupa seyahatlerinden esinlenilen Twombly, ilkel, ritüelist fikirler ve psikanalitik bir fetiş kavramının fikirlerini çizdi. 1953'ten 1954'e kadar Twombly orduya çekildi ve Ağustos ayında kriptograf olarak görev yaptı, Camp Gordon, Georgia yakınlarındaki ve Pentagon, Washington, DC'de. Hafta sonları, Twombly Ağustos ayında bir otel odasında tarandı, biyomorfik çizimler şöyle dedi: "O zamandan sonra her şey yolunda gidecek." Ordudayken, gerçeküstücülerin otomatik çizim tekniğini değiştirerek ışıkların arkasındaki karanlıkta kompozisyonlar yarattı. Bu "kör" çizimler, daha sonraki çalışmalarında farklı üslup motifleri haline gelen uzun, çarpık şekillere ve kıvrımlara yol açtı.
Yorumlar
Yorum Gönder